5060281506 |
Herbes remeieres: usos i aplicacions |
2017-2018 |
Taller a centre. Secundària en general |
|
|
|
17/10/2017 - 23/11/2017 (15 hores) de 15:45h a 18:45h |
|
INS Pere Alsius i Torrent |
|
c. Sardana, 17 (Banyoles)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Pla de l'Estany
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta activitat està pensada des d'un enfocament pràctic per tal de facilitar eines per al reconeixement d’herbes aromàtiques i remeieres a més de mostrar el ventall de possibilitats que presenten més enllà dels remeis més tradicionals.
|
| |
Objectius |
1. Identificar les herbes aromàtiques i remeieres més comunes.
2. Conèixer els usos tradicionals de les herbes remeieres: dels remeis a la ratafia tradicional.
3. Estudiar altres usos i aplicacions que poden tenir: olis, alcohols, sals, sabons, formatges...
4. Comprendre que el seu ús va més enllà dels remeis. Així poden emprar-se per a l’elaboració de tints o bé poder utilitzar-se per gravar determinades superfícies com a elements decoratius.
5. Aplicar-les per tal de reciclar o reutilitzar determinades substàncies com són els olis.
6. Organitzar la Setmana de la Ciència al centre, mitjançant un projecte transversal.
|
| |
Continguts |
Començarem l'activitat tot parlant sobre què entenem per herbes aromàtiques i què entenem quan parlem d’herbes remeieres. Aprendrem quatre nocions bàsiques per a identificar i reconèixer les més comunes que es poden localitzar i recollir en zones urbanes i no urbanes així com els usos i aplicacions que poden tenir. Les herbes aromàtiques i remeieres es coneixen per al seu ús culinari o en licors tradicionals com la ratafia. Tanmateix, els seus usos o aplicacions poden estendre’s més enllà de la ratafia, de les infusions o dels remeis tradicionals. Així, podem aprendre a preparar olis o sals a base d’herbes aromàtiques o remeieres, però també admeten altres preparacions o receptes com són els sabons, emprant com a base oli reutilitzat, o bé els tints.
Es poden aplicar en l’aula per a cromatografies en paper, preparació de tints, elaboració de sabons (saponificació) o bé formatge (quall de la llet).
|
| |
Observacions |
1r Trimestre. Activitat restringida a centre
|
| |
Avaluació |
Dur a terme les activitats proposades per la persona formadora i fer-ne una aplicació didàctica a l'aula /5h.
|
| |
Requisits de certificació |
1.- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
2.- Valoració positiva dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'educació secundària
|
| |
E-mail |
crp-pladelestany@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
17/10/2017 |
1545 |
1845 |
Sessió 2 |
dijous |
26/10/2017 |
1545 |
1845 |
Sessió 3 |
dijous |
09/11/2017 |
1545 |
1845 |
Sessió 4 |
dijous |
23/11/2017 |
1545 |
1845 |
|
| |