5020521502 |
Les tecnologies digitals i la presencialitat escolar discontínua |
2020-2021 |
Conferència. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
8/10/2020 - 8/10/2020 (2 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Baix Empordà
|
| |
|
Activitat en format virtual |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les tecnologies digitals i la presencialitat escolar discontínua:
El confinament provocat per la pandèmia de la Covid-19 va ocasionar una situació excepcional a nivell personal, social, econòmic i escolar. El tancament dels centres educatius va precipitar l’ús generalitzat de les tecnologies digitals, noves fórmules organitzatives, noves maneres de treballar per part del professorat i noves formes d’aprendre per part de l’alumnat.
En aquesta xerrada s'abordaran temes com la maduresa digital dels centres, aspectes organitzatius clau i aproximacions pedagògiques i metodològiques que puguin ajudar els centres en aquests nous esceneris d'aprenentatge i que serveixin per accelerar processos de transformació educativa.
Entorn virtual amb què es farà l’activitat: Hangouts Meet:
https://meet.google.com/yoj-axiz-srh?authuser=0
|
| |
Objectius |
- Conèixer tecnologies didàctiques i la seva aplicació didàctica
|
| |
Continguts |
- Recull d'eines, estratègies i tècniques digitals per a la millora de la tasca docent:
Bloc 1: Les tecnologies digitals a l’escola
-La transformació de l’educació
-Competències i habilitats del segle XXI
-La maduresa digital de centre
-L’avaluació de la maduresa digital. Rúbrica
-Propostes organitzatives
Bloc 2: La presencialitat discontínua i l’aprenentatge híbrid
-L’escletxa digital
-Benestar emocional: acció tutorial i acompanyament familiar
-Comunicació i col·laboració (alumnat i professorat)
-EVA
-Instruccions clares, senzilles i multimodals
Bloc 3: Pràctiques educatives
-Ecologies d’aprenentatge
-Pràctiques educatives apoderades per l’ús de les TIC
-Autonomia de l’aprenentatge: actituds i estratègies
-Competències de l’àmbit personal i social
-Aprenentatges competencials i globalitzats (Simplificació del currículum)
-Competència global
-Aprenentatge basat en problemes
-Producte final
Bloc 4: Avaluació i autoregulació
-Avaluació i qualificació
-Criteris d’avaluació
-Instruments d’avaluació
-Indicadors d’avaluació. Rúbriques
|
| |
Observacions |
Dimarts 08/09/2020
|
| |
Formador/a |
Jordi Serarols
|
| |
Avaluació |
- Aprofitament personal d'aspectes relacionats amb els continguts de la conferència
|
| |
Requisits de certificació |
Sense certificació
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de primària i secundària
|
| |
E-mail |
crp-baixemporda@xtec.cat
|
| |
|
|