Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5020521502   Les tecnologies digitals i la presencialitat escolar discontínua
2020-2021   Conferència. Educació Infantil-Primària
  
   8/10/2020 - 8/10/2020 (2 hores) de 18:00h a 20:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Baix Empordà
  
   Activitat en format virtual
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Les tecnologies digitals i la presencialitat escolar discontínua:

El confinament provocat per la pandèmia de la Covid-19 va ocasionar una situació excepcional a nivell personal, social, econòmic i escolar. El tancament dels centres educatius va precipitar l’ús generalitzat de les tecnologies digitals, noves fórmules organitzatives, noves maneres de treballar per part del professorat i noves formes d’aprendre per part de l’alumnat.

En aquesta xerrada s'abordaran temes com la maduresa digital dels centres, aspectes organitzatius clau i aproximacions pedagògiques i metodològiques que puguin ajudar els centres en aquests nous esceneris d'aprenentatge i que serveixin per accelerar processos de transformació educativa.

Entorn virtual amb què es farà l’activitat: Hangouts Meet:
https://meet.google.com/yoj-axiz-srh?authuser=0
  
Objectius   - Conèixer tecnologies didàctiques i la seva aplicació didàctica
  
Continguts   - Recull d'eines, estratègies i tècniques digitals per a la millora de la tasca docent:

Bloc 1: Les tecnologies digitals a l’escola

-La transformació de l’educació
-Competències i habilitats del segle XXI
-La maduresa digital de centre
-L’avaluació de la maduresa digital. Rúbrica
-Propostes organitzatives

Bloc 2: La presencialitat discontínua i l’aprenentatge híbrid

-L’escletxa digital
-Benestar emocional: acció tutorial i acompanyament familiar
-Comunicació i col·laboració (alumnat i professorat)
-EVA
-Instruccions clares, senzilles i multimodals

Bloc 3: Pràctiques educatives

-Ecologies d’aprenentatge
-Pràctiques educatives apoderades per l’ús de les TIC
-Autonomia de l’aprenentatge: actituds i estratègies
-Competències de l’àmbit personal i social
-Aprenentatges competencials i globalitzats (Simplificació del currículum)
-Competència global
-Aprenentatge basat en problemes
-Producte final

Bloc 4: Avaluació i autoregulació

-Avaluació i qualificació
-Criteris d’avaluació
-Instruments d’avaluació
-Indicadors d’avaluació. Rúbriques
  
Observacions   Dimarts 08/09/2020
  
Formador/a   Jordi Serarols
  
Avaluació   - Aprofitament personal d'aspectes relacionats amb els continguts de la conferència

  
Requisits de  certificació   Sense certificació
  
Persones  destinatàries   Docents de primària i secundària
  
E-mail   crp-baixemporda@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent