Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3110151311   El treball cooperatiu, treball competencial
2018-2019   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   23/10/2018 - 16/5/2019 (15 hores) de 13:30h a 14:00h
   ESC Margalló
   c. Lola Anglada, 4 (Castelldefels) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Castelldefels
  
  
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Arran de la participació del centre a la Xarxa de competències Bàsiques, es valora la necessitat de treball cooperativament. La proposta de l’activitat es basa en el coneixement i posada en pràctica de metodologies referenciades al treball cooperatiu per anar-lo incorporant a l’aula. A part de les tècniques de treball es preten treballar metodologies de cohesió de grup, de presa de decions, d’acords,... aprofundint en l’avaluació, autoavaluació i coavaluació com a eines bàsiques de l’avaluació formativa.
  
Objectius   •Consolidar un model d’ensenyament i aprenentatge amb un enfocament competencial.
•Desenvolupar les competències professionals dels docents i adequar-les a l’aula.
•Treballar, analitzar i aprofundir en tècniques de treball competencial (treball cooperatiu,bases d’orientació, rutines de pensament,...).
•Reflexionar i donar eines per l’avaluació formativa.
•Fer propostes de treball concretes que després puguin ser revisades i avaluades durant la
formació.
•Reflexionar sobre la pròpia pràctica educativa.
•Impulsar un canvi metodològic en el centre.
  
Continguts   ●Concreció de la formació dels grups cooperatius.
●Rols dels membres del treball cooperatiu tot i no treballar per projectes.
●Tècniques d’aprenentatge basades en el treball cooperatiu: cadena de dubtes, lectura compartida, sac de dubtes, el número, full giratori,...
●Tècniques d’aprenentatge basades en el treball cooperatiu: trencaclosques, TGT.
●Diferents tipus d’organitzadors gràfics (apps) que ajuden a estructurar coneixements, procediments, inferències,... en definitiva la ment dels alumnes.
●Les rutines de pensament com a instruments per estructurar el pensament i fer-lo visible. També ajuden a reflexionar i a observar des de diferents punts de vistadonant autonomia a l’alumne.
●Les bases d’orientació com a eina per tal que l’alumne estableixi protocols d’actuació procedimental en aquells processos que tenen estructures i pautes comunes.
  
Formador/a   M. Josep Oró
  
Avaluació   Grau de transferència a l'aula.
  
Requisits de  certificació   Assitència al 80% de les sessions presencials
  
Persones  destinatàries   Mestres del claustre
  
E-mail   a8930037@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   23/10/2018   1645   1845 
 Sessió 2   dimarts   13/11/2018   1245   1445 
 Sessió 3   dimarts   20/11/2018   1645   1845 
 Sessió 4   dimarts   15/01/2019   1645   1845 
 Sessió 5   dimarts   12/02/2019   1245   1445 
 Sessió 6   dimecres   13/03/2019   1245   1445 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   dijous   16/05/2019   1245   1445 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent