3110151311 |
El treball cooperatiu, treball competencial |
2018-2019 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
23/10/2018 - 16/5/2019 (15 hores) de 13:30h a 14:00h |
|
ESC Margalló |
|
c. Lola Anglada, 4 (Castelldefels)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Castelldefels
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Arran de la participació del centre a la Xarxa de competències Bàsiques, es valora la necessitat de treball cooperativament. La proposta de l’activitat es basa en el coneixement i posada en pràctica de metodologies referenciades al treball cooperatiu per anar-lo incorporant a l’aula. A part de les tècniques de treball es preten treballar metodologies de cohesió de grup, de presa de decions, d’acords,... aprofundint en l’avaluació, autoavaluació i coavaluació com a eines bàsiques de l’avaluació formativa.
|
| |
Objectius |
•Consolidar un model d’ensenyament i aprenentatge amb un enfocament competencial.
•Desenvolupar les competències professionals dels docents i adequar-les a l’aula.
•Treballar, analitzar i aprofundir en tècniques de treball competencial (treball cooperatiu,bases d’orientació, rutines de pensament,...).
•Reflexionar i donar eines per l’avaluació formativa.
•Fer propostes de treball concretes que després puguin ser revisades i avaluades durant la
formació.
•Reflexionar sobre la pròpia pràctica educativa.
•Impulsar un canvi metodològic en el centre.
|
| |
Continguts |
●Concreció de la formació dels grups cooperatius.
●Rols dels membres del treball cooperatiu tot i no treballar per projectes.
●Tècniques d’aprenentatge basades en el treball cooperatiu: cadena de dubtes, lectura compartida, sac de dubtes, el número, full giratori,...
●Tècniques d’aprenentatge basades en el treball cooperatiu: trencaclosques, TGT.
●Diferents tipus d’organitzadors gràfics (apps) que ajuden a estructurar coneixements, procediments, inferències,... en definitiva la ment dels alumnes.
●Les rutines de pensament com a instruments per estructurar el pensament i fer-lo visible. També ajuden a reflexionar i a observar des de diferents punts de vistadonant autonomia a l’alumne.
●Les bases d’orientació com a eina per tal que l’alumne estableixi protocols d’actuació procedimental en aquells processos que tenen estructures i pautes comunes.
|
| |
Formador/a |
M. Josep Oró
|
| |
Avaluació |
Grau de transferència a l'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Assitència al 80% de les sessions presencials
|
| |
Persones destinatàries |
Mestres del claustre
|
| |
E-mail |
a8930037@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
23/10/2018 |
1645 |
1845 |
Sessió 2 |
dimarts |
13/11/2018 |
1245 |
1445 |
Sessió 3 |
dimarts |
20/11/2018 |
1645 |
1845 |
Sessió 4 |
dimarts |
15/01/2019 |
1645 |
1845 |
Sessió 5 |
dimarts |
12/02/2019 |
1245 |
1445 |
Sessió 6 |
dimecres |
13/03/2019 |
1245 |
1445 |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
dijous |
16/05/2019 |
1245 |
1445 |
|
| |