2051541205 |
Ambients d'aprenentatge |
2021-2022 |
Taller a centre. Educació Infantil |
|
|
|
27/4/2022 - 1/6/2022 (15 hores) de 16:30h a 18:30h |
|
ESC Màrius Torres |
|
Ctra. de Collblanc, 93-95 (L'Hospitalet de Llobregat)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Hospitalet
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/02/2022 - 27/04/2022 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació inicial de la metodologia dels ambients d'aprenentatge
|
| |
Objectius |
1.-Acompanyar al cicle en el coneixement de la metodologia d'ambients i apostar pels principis que caracteritzen l'escola viva i activa per tal d'afavorir la creació d'una educació innovadora i de qualitat.
2.-Conscienciar sobre la necessitat d'iniciar un canvi en la manera de fer i sentir l'educació perquè la mirada a l'infant sigui respectuosa i inclusiva i s'afavoreixi el desenvolupament global de l'alumnat.
3.- Donar les bases teòrica i pràctica, les eines i els recursos necessaris per a la posada en marxa dels ambients d'aprenentatge de l'escola Màrius torres.
|
| |
Continguts |
1.-Coneixença dels principis bàsics en la creació d'ambients d'aprenentatges
2.-Finalitat dels ambients d'aprenentatge. Característiques i principis metodològics. El joc com a font d'aprenentatge.
3.-Claus pel disseny i creació dels ambients d'aprenentatge en l'educació infantil.
4.-Definició dels objectius generals dels ambients d'aprenentatge
5.-Transformació dels diferents espais de l'escola destinats als ambients i dotar-los del material necessari per a la seva creació.
6.-Funcions i rol del mestre en el marc dels ambients.
7.-Diferents tipologies d'ambients.
8.-Estratègies i eines per a l'avaluació
|
| |
Formador/a |
Marta Alemany Gosalves
|
| |
Avaluació |
1.- Assistir un mínim del 80% de les sessions més derivacions de la implementació
2.- Participar activament durant el transcurs de les sessions. Intecanvi d'experiències per a la futura posada en marxa dels ambients de la pròpia escola.
3.-Mostrar interès i una bona capacitat per promoure el desenvolupament i creació dels diferents ambients.
4.- Ser coneixedor/a de la pròpia realitat escolar i característiques i interessos del seu alumnat per tal d'adaptar dita metodologia al context propi.
5.-Adaptar els diferents espais i materials per a la creació dels ambients de la pròpia escola.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les hores formatives.
Valoració positiva de les tasques d'aplicació
|
| |
Persones destinatàries |
Docents del centre
|
| |
E-mail |
crp-hospitalet@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
27/04/2022 |
1630 |
1830 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
dimecres |
01/06/2022 |
1630 |
1830 |
|
| |