0000250600 |
Service Design per enunciats de projectes |
2023-2024 |
Curs. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
2/10/2023 - 13/10/2023 (36 hores) de 15:00h a 19:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
|
| |
|
Sessions en línia + Odissea |
| |
Tipus activitat |
SEDE Service Design per enunciats de projectes
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Design Thinking és una metodologia per generar idees i solucions a partir de necessitats concretes de persones. Aquesta metodologia es pot aplicar a l'aula per generar projectes molt motivants per a l'alumnat, ja que permet solucionar problemes o necessitats de manera molt propera a la seva realitat sociolaboral.
Treballarem durant una setmana de forma activa i col·laborativa amb aquesta metodologia i les seves eines per conèixer-les i poder generar idees de projecte aplicables al curs escolar següent.
|
| |
Objectius |
- Que el professorat conegui noves eines per generar i treballar idees de projectes a l'aula de forma activa i col·laborativa
- Adquirir un coneixement de forma activa i compartida amb altres persones
- Tenir almenys, un projecte identificat per poder travar-lo a l'aula proper curs
- Conèixer altres idees i altres experiències d'altres centres
|
| |
Continguts |
Dia 1
Part síncrona:
o Introducció a la metodologia Design Thinking i Service Design
o L'empatia com a font per trobar necessitats i oportunitats reals
o Disseny d'entrevistes
Part asíncrona:
o Realitzar entrevistes empàtiques a persones reals segons l'estructura explicada a la part teòrica.
Dia 2 -
Part síncrona:
o Compartir les conclusions de les entrevistes realitzades
o Eina Persona
o Eina Customer Journey Canvas per a la identificació d'oportunitats i necessitats en el dia a dia de les persones
Part asíncrona:
o Crear el Customer Journey Canvas per a una persona
o Identificar les necessitats o oportunitats d'aquesta persona en el dia a dia
Dia 3 -
Part síncrona:
o Tècnica creació visual
o Eines de creativitat
o Mapes mentals
Part asíncrona:
o Creació d'un mapa mental
o Disseny d'una infografia
Dia 4 -
Part síncrona:
o Eina Blueprint per dissenyar un projecte
o Conclusions de la metodologia i eines.
o Com generar idees de projectes per a l'aula
Part asíncrona:
o Identificar una necessitat propera al centre/alumnat peque donin possibilitat per poder treballar per projectes a l'aula
o Definir un projecte (a grans trets)
Dia 5 -
Part síncrona:
o Desenvolupament d'un projecte per a l'aula (continuació - dubtes)
o Presentació dels projectes
|
| |
Observacions |
.
|
| |
Avaluació |
Assistència a un mínin del 80% de la durada de l'activitat
Fitxa i resolució d'una activitat aplicable a l'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínin del 80% de la durada de l'activitat
Fitxa i resolució d'una activitat aplicable a l'aula.
|
| |
Persones destinatàries |
Prioritat centres del programa ActivaFP
|
| |
E-mail |
fpformacio@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
02/10/2023 |
1500 |
1900 |
Sessió 2 |
dimarts |
03/10/2023 |
1500 |
1900 |
Sessió 3 |
dimecres |
04/10/2023 |
1500 |
1900 |
Sessió 4 |
dijous |
05/10/2023 |
1500 |
1900 |
Sessió 5 |
divendres |
06/10/2023 |
1500 |
1900 |
Sessió 6 |
divendres |
13/10/2023 |
- |
- |
|
| |