6045021604 |
Ens iniciem en les capses d'aprenentatge |
2023-2024 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
6/2/2024 - 12/3/2024 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP de la Noguera |
|
Divina Pastora, 1 (Balaguer)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Noguera
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Inscripció |
07/01/2024 - 15/01/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
En aquesta formació volem iniciar el professorat en el descobriment, disseny i funcionament de les capses d’aprenentatge entenent la necessitat d’evolucionar a l’aula cap a metodologies innovadores, actualitzades i globalitzades que parteixin de l'emoció, la sorpresa, la curiositat i promoguin l’autonomia de l'alumnat.
Amb exemples de capses, guies de disseny, creació de les pròpies capses i vivències de centres reals es vol mostrar la màgia que s'amaga dins d'aquestes capses, les quals aconsegueixen captar l'atenció i la motivació de l’alumnat aportant una experiència formativa de qualitat.
|
| |
Objectius |
* Conèixer les característiques de les capses d’aprenentatge com a una estratègia innovadora d’aprenentatge
* Aprendre a crear capses d’aprenentatge amb un enfocament globalitzat per tal de promoure un aprenentatge significatiu i motivador
* Aprendre a dissenyar diferents tipus d’activitats que es poden incloure en les capses d’aprenentatge per tal d’afavorir l’autonomia de l’alumnat
* Adquirir estratègies per promoure la cooperació de l’alumnat, el treball en equip, i l’aprenentatge competencial a través de les capses d’aprenentatge
* Aprendre a gestionar el grup classe i les capses d’aprenentatge a l’aula
* Dissenyar un pla d’avaluació formativa de les situacions d’aprenentatge a través de les capses per tal d’afavorir l’avaluació contínua per part dels i les docents, i també l’autoavaluació i coavaluació de l’alumnat.
|
| |
Continguts |
1. QUÈ SÓN LES CAPSES D'APRENENTATGE
• Aprenentatge competencial i enfocament globalitzat
• Característiques de les capses d'aprenentatge
• Capses d'aprenentatge, nou currículum i competències
• Equips cooperatius i capses d'aprenentatge
• Gestió de les capses d'aprenentatge
• Rol de la persona docent
2. PLANIFICACIÓ, DISSENY I ELABORACIÓ D'UNA CAPSA D'APRENENTATGE
• Estructura i elements de les capses d'aprenentatge
• Procés de planificació, tria de la temàtica, integració de diferents àrees o matèries, competències, sabers i descripció dels objectius
• Instruccions de les capses per afavorir l'aprenentatge autònom i l'autoregulació de l'alumnat
• Seqüència didàctica i tipus d'activitats
3. L'AVALUACIÓ DE LES CAPSES D'APRENENTATGE
• El procés avaluador
• La regulació dels aprenentatges
• Avaluació formativa: rúbriques, checklist, observació i documentació
• Autoavaluació de l'alumnat i avaluació entre iguals: dianes, checklist, rúbriques, ...
|
| |
Formador/a |
Pepa Valls, Jordina Solsona i Helena Ayuso-Equip de Gestions Creatives
|
| |
Avaluació |
Creació d'una proposta de capsa d'aprenentatge
|
| |
Requisits de certificació |
80% assistència i valoració positiva de la proposta presentada
|
| |
E-mail |
crp-noguera@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
06/02/2024 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
13/02/2024 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
20/02/2024 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dimarts |
27/02/2024 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dimarts |
05/03/2024 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dimarts |
12/03/2024 |
1730 |
1930 |
|
| |