Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6045021604   Ens iniciem en les capses d'aprenentatge
2023-2024   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   6/2/2024 - 12/3/2024 (20 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP de la Noguera
   Divina Pastora, 1 (Balaguer) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Noguera
  
  
  
Accessos   Plànol
Inscripció   07/01/2024 - 15/01/2024
  
Descripció i   Metodologia:   En aquesta formació volem iniciar el professorat en el descobriment, disseny i funcionament de les capses d’aprenentatge entenent la necessitat d’evolucionar a l’aula cap a metodologies innovadores, actualitzades i globalitzades que parteixin de l'emoció, la sorpresa, la curiositat i promoguin l’autonomia de l'alumnat.

Amb exemples de capses, guies de disseny, creació de les pròpies capses i vivències de centres reals es vol mostrar la màgia que s'amaga dins d'aquestes capses, les quals aconsegueixen captar l'atenció i la motivació de l’alumnat aportant una experiència formativa de qualitat.
  
Objectius   * Conèixer les característiques de les capses d’aprenentatge com a una estratègia innovadora d’aprenentatge
* Aprendre a crear capses d’aprenentatge amb un enfocament globalitzat per tal de promoure un aprenentatge significatiu i motivador
* Aprendre a dissenyar diferents tipus d’activitats que es poden incloure en les capses d’aprenentatge per tal d’afavorir l’autonomia de l’alumnat
* Adquirir estratègies per promoure la cooperació de l’alumnat, el treball en equip, i l’aprenentatge competencial a través de les capses d’aprenentatge
* Aprendre a gestionar el grup classe i les capses d’aprenentatge a l’aula
* Dissenyar un pla d’avaluació formativa de les situacions d’aprenentatge a través de les capses per tal d’afavorir l’avaluació contínua per part dels i les docents, i també l’autoavaluació i coavaluació de l’alumnat.
  
Continguts   1. QUÈ SÓN LES CAPSES D'APRENENTATGE
• Aprenentatge competencial i enfocament globalitzat
• Característiques de les capses d'aprenentatge
• Capses d'aprenentatge, nou currículum i competències
• Equips cooperatius i capses d'aprenentatge
• Gestió de les capses d'aprenentatge
• Rol de la persona docent

2. PLANIFICACIÓ, DISSENY I ELABORACIÓ D'UNA CAPSA D'APRENENTATGE
• Estructura i elements de les capses d'aprenentatge
• Procés de planificació, tria de la temàtica, integració de diferents àrees o matèries, competències, sabers i descripció dels objectius
• Instruccions de les capses per afavorir l'aprenentatge autònom i l'autoregulació de l'alumnat
• Seqüència didàctica i tipus d'activitats

3. L'AVALUACIÓ DE LES CAPSES D'APRENENTATGE
• El procés avaluador
• La regulació dels aprenentatges
• Avaluació formativa: rúbriques, checklist, observació i documentació
• Autoavaluació de l'alumnat i avaluació entre iguals: dianes, checklist, rúbriques, ...
  
Formador/a   Pepa Valls, Jordina Solsona i Helena Ayuso-Equip de Gestions Creatives
  
Avaluació   Creació d'una proposta de capsa d'aprenentatge
  
Requisits de  certificació   80% assistència i valoració positiva de la proposta presentada
  
E-mail   crp-noguera@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   06/02/2024   1730   1930 
 Sessió 2   dimarts   13/02/2024   1730   1930 
 Sessió 3   dimarts   20/02/2024   1730   1930 
 Sessió 4   dimarts   27/02/2024   1730   1930 
 Sessió 5   dimarts   05/03/2024   1730   1930 
 Sessió 6   dimarts   12/03/2024   1730   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent